Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων των σχεδίων δράσης του σχολείου μας, μια ομάδα εκπαιδευτικών ασχολείται με καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

Η αρχή έγινε με τους σεισμούς. Ακολουθούν λίγα λόγια για το πρόγραμμα που εφαρμόζεται.

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΕΙΣΜΙΚΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

 

Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα σε σεισμικότητα στην Ευρώπη και έκτη παγκοσμίως. Η σωστή ενημέρωση για τα μέτρα αντισεισμικής προστασίας μειώνει δραστικά τις επιπτώσεις των σεισμών. Έτσι λοιπόν προτείνω να υλοποιήσουμε αντίστοιχο πρόγραμμα διαχείρισης σεισμικού κινδύνου.

 

ΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ ΓΙΑ ΣΕΙΣΜΌ

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΡΙΝ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ

 

-Ευαισθητοποιηση προσωπικού και μαθητών με αφισες και παρουσιάσεις

-γνωστοποίηση και ανάρτηση χρήσιμων τηλεφώνων (αστυνομία-πυροσβεστική-εκαβ)

-ανάθεση αρμοδιοτήτων στο προσωπικό του σχολείου

-συμμετοχή μαθητών (εκπόνηση εργασιών-ασκήσεις ετοιμότητας)

-αρση επικινδυνότητας στους χώρους του σχολικού κτιρίου

 

  1. ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΙΣΜΟΥ

-ενέργειες μαθητών

-ενέργειες εκπαιδευτικών

 

  1. ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΣΕΙΣΜΟ

-ενέργειες μαθητών

-ενέργειες εκπαιδευτικών

 

το σχέδιο δράσης στο σχολείο περιλαμβάνει:

  • οργάνωση του χώρου
  • ασκήσεις ετοιμότητας-εκκένωση του χώρου
  • είδη ανάγκης
  • ορισμό υπευθύνων και ομάδες έκτακτης ανάγκης
  • ενημέρωση απο σχετικό φορέα (εαν αυτό είναι εφικτό)

 

 

 

 

οι ασκήσεις ετοιμότητας:

  • γίνονται συστηματικά στον χώρο του σχολείου αλλά σε τυχαίο χρόνο
  • αφορούν εκπαιδευτικούς και μαθητές
  • περιλαμβάνουν συγκεκριμένα μέτρα προστασίας και εκκένωσης του χώρου

 

 

           Ένα ιδιαίτερο τμήμα του μαθητικού πληθυσμού που πρέπει να ευαισθητοποιήσουμε και να εκπαιδεύσουμε στη διαχείριση του σεισμικού κινδύνου είναι οι μαθητές που παρουσιάζουν διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (ΔΑΔ-ΑΥΤΙΣΜΟ) με τη χρήση ΜΑΚΑΤΟΝ.